Juolab, kad ir priežastis tam tikrai svari – visiškai neseniai atskriejo žinia, kad Kauno modernizmo architektūra įrašyta į UNESCO pasaulio paveldo sąrašą. Tad vykome į Kauną pažvelgti naujai ir, žinote,  – mums tai pavyko. Gidės Dalios Leonavičienės dėka persikėlėme į Tarpukario Kauną, kai Lietuvai netekus Vilniaus, Kaune kūrėsi ir veikė svarbiausios valstybinės institucijos, dirbo Respublikos Prezidentas, Seimas, Vyriausybė, ministerijos ir joms pavaldžios įstaigos, koncentravosi prekyba ir pramonė bei suklestėjo modernizmo architektūra. Tad atvykusi mūsų Klaipėdos tautinių bendruomenių delegacija ir ekskursavo po šios architektūros statinių rajonus – apsilankėme V. Putvinskio gatvės . namų komplekse, naujai žvelgėme į Vytauto didžiojo karo muziejaus ir Nacionalinio M. K. Čiurlionio dailės muziejaus rūmus, modernizmo pastatų ieškojome ir Laisvės alėjoje. Laikinojoje sostinėje, galima sakyti, susitikome ir su trimis buvusiais Lietuvos prezidentais. Apsilankę Kauno istorinėje prezidentūroje-muziejuje, žvalgėmės kur ir kaip šiuose kukliuose rūmuose dirbo ir gyveno Antanas Smetona, Aleksandras Stulginskis ir Kazys Grinius.

Nusikėlėme ir į dar ankstesnį Kauną – dairėmės po pirklių miestą, užsukome į istorines Kauno bažnyčias, net kunigų seminarijos kiemą. O jau kokie atradimai laukė  Lietuvos medicinos ir farmacijos istorijos muziejuje – net neklauskite, nes atsidūrėme tikroje XIX a. vaistinėje, su visais to meto atributais – tuometine vaistinės įranga ir receptūra. Muziejaus gidė Zenona, nestokojant humoro, pasakojo apie senuosius gydymo ypatumus ir vaistus – nuo ko gydė bebro sruogliais ar ispaniškomis muselėmis, o atsisveikinant, dar ir  išdavė paslaptį kaip nesusirgti – ogi, gyventi be pykčio ir pavydo.

Dar būdami Kaune, nepraleidome progos užsukti pas kolegas – į Kauno įvairių tautų kultūrų centrą, kur renkasi šio miesto tautinės mažumos. Buvome labai svetingai priimti, kava ir arbata pavaišinti, supažindinti su centro veikla.

Nors Kaune ne vienas mūsų delegacijos atstovas lankėsi ne kartą, būta ir naujų atradimų bei įspūdžių. O ir keliaujant laikas neprailgo – klausėmės istorijų apie Kauną, savo įžvalgomis apie apie šį miestą pasidalino ir filosofas, rašytojas, knygų apie Kauną autorius, mokslų daktaras Arvydas Juozaitis.

Beje, vos prasidėjus kelionei, žinojome, kad bus gera diena, nes ją pradėjome – nuo totoriškų vaišių. Visus maloniai nustebino totorių bendrijos „Nur“ moterys Farida Saifulina ir Fatima Astrakova, kelionei prigaminusios totoriško patiekalo „Kystyby“. Ragavom, džiaugėmės ir totoriškai dėkojome „Pәхмәт“!

Kelionę į Kauną, Tautinių kultūrų centras organizavo įgyvendinant Tautinių mažumų departamento finansuojamą projektą „Integralus – kalba, kultūra, istorija”, kuriame numatytas pažintinių išvykų ciklas „Sostinių takais“.